1 Nisan 2007 Pazar

Hey çocuklar! Ben de bir aşk yazısı yazdım!

Geçenlerde genç ve güzel bir kadınla konuşurken "Belki de kalıcı olan tek aşk insanın çocuklarına duyduğu sevgidir" dediğimde bana çok kızdı.
"İnsan bal gibi bir erkeği de ebediyen sevebilir" dedi.
Artık susmasını öğrendiğim için sustum.
Otuz iki yaşındaydı. Hiç evlenmemişti. Başından uzun sürmeyen bir nişanlılık geçmişti. Herhangi bir erkekle aynı çatı altında uzun bir süre yaşamış olduğunu sanmıyorum.
Karşısına çıkacak ideal erkeğini veya ona yakın birini bekliyordu. O zaman âşık olup evlenecek, çocuk yapacak, ebediyen aşk ve mutluluk içinde yaşayacaktı.

Sanırım bu minval üzere düşünüyordu.
Ona sadece karşılık bulmayan aşkların hiç bitmediğini söyleyebilirdim. Karşılık bulan duaların döktürdüğü gözyaşlarının karşılık bulmayanlardan çok olduğunu. Kavuşmanın acısının kavuşmanınkinden büyük.
Ama söylemedim. Herkes kendi mutsuzluğunu aramakta hürdür.
Yaşanabilecek her şey yaşandı, söylenebilecek her şey söylendi. Ama, gene de, birçok şeyi tecrübe etmeden anlamak kolay olmuyor. İnsan illa o ateşten geçecek. Ham idim, piştim lafı belki bunun için söylendi. Belki de başkalarının tecrübesiyle pişmek mümkün değil.
Aşk çok isteyip yeteri kadar elde etmemiş olmakla ilişkilidir, daha çok. Susayıp yeteri kadar içmemiş olmak gibi.
Aşk hemen hemen her zaman "seks'in başka harflerle yazılmış şeklidir.

Seks kısa vadeli, aşk uzun vadelidir. Ama uzun vade yoktur. "Uzun vadede herkes ölüdür."
Seks ateşi sönünce "aşk" da küllenir. Seks ateşi sönmek zorundadır çünkü, şekil ve şemalimizi tayin eden doğa çoğalma ve çeşitlilik peşindedir. Erkek sürekli kadın peşinde koşmalı, kadın sürekli doğurmalıdır. Durmak yok.
Şarkılar, aşk şiirleri, balkonların altında mehtapta yapılan serenatlar, seksin tebdili kıyafet gezen çığlığından başka bir şey değildir.
Bir diğerinden hoşlanmak, ona saygı duymak âşık olmaktan sağlam ve kalıcıdır, bence.
Karşılıklı ve sonsuz tek aşk, doğa ile insan arasında geçendir. Eğer meydana gelirse tabii.
Ama siz bana bakmayın. Ben galiba çok sinik oldum alaycı ve küçümseyen. İnsan söz konusu olunca tek kural, kural olmamasıdır. Her şey mümkün. İnsan bal gibi bir erkeği veya kadını ebediyen sevebilir. Belki )-:

2020 - 2023


ZAMANSIZ YAZILAR